آ

  • آزفا مقایسۀ سه نوع تکلیف در روش تکلیف‌محور و تأثیر آن در آموزش دستور زبان فارسی به‌غیر فارسی‌زبانان (انشای کوتاه، بازنویسی متن و بررسی اختلاف تصاویر) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]

  • آزمون بسندگی زبان بررسی بخش گوش کردن در آزمون بسندگی زبان فارسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 25-54]

  • آزمون یادگیری شنوایی کلامی «ری» بررسی عملکرد حافظه شنوایی کلامی و یادگیری در زنان و مردان فارسی‌زبان با استفاده از آزمون یادگیری شنوایی کلامی رِی (RAVLT) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 55-84]

  • آموزش نگاه فرهنگ‌شناختی به کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: مطالعه‌ موردی کتاب‌های موسسه دهخدا [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 61-84]

ا

  • ابعاد فرهنگ نگاه فرهنگ‌شناختی به کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: مطالعه‌ موردی کتاب‌های موسسه دهخدا [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 61-84]

  • ارومیه بررسی علل رمزگردانی و انواع آن در بین دبیران مرد و زن دوزبانه ترکی آذری- فارسی زبان در شهر ارومیه [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 39-59]

  • استعاره بررسی انگیزة باهم آیی واژگانی بر پایه معناشناسی قالبی: نمونة موردی "دست" [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 193-225]

  • الگوهای واژگان‌شدگی بازنمایی شناختی رویداد حرکت در کردی کلهری [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 281-307]

ب

  • بافت اجتماعی-سیاسی تحلیل خطبه شِقشِقیّه با تکیه بر بافت‌شناسی اجتماعی- سیاسی، نظریه فراگفتمان و مبانی بلاغت [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 173-192]

  • باهم آیی واژگانی بررسی انگیزة باهم آیی واژگانی بر پایه معناشناسی قالبی: نمونة موردی "دست" [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 193-225]

  • بخش‌های زبان‌مند مقایسۀ سه نوع تکلیف در روش تکلیف‌محور و تأثیر آن در آموزش دستور زبان فارسی به‌غیر فارسی‌زبانان (انشای کوتاه، بازنویسی متن و بررسی اختلاف تصاویر) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]

  • بند بازتحلیلی نقشگرا از دوگان‌سازی واژبستی مفعول در فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 227-259]

  • به‌گویی بررسی شیوه‌های کاربرد به‌گویی درتبلیغات رسانه‌ای فارسی زبان درایران بر اساس رویکرد کرسپوفرناندز(۲۰۰۵ ) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 202-230]

پ

  • پایایی آزمون بررسی بخش گوش کردن در آزمون بسندگی زبان فارسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 25-54]

  • پرسشی‌ اخباری کاربرد پرسشی‌ها در بازجویی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 313-333]

  • پرسشی‌ اختیاری کاربرد پرسشی‌ها در بازجویی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 313-333]

  • پرسشی‌ اطلاعی گسترده و محدود کاربرد پرسشی‌ها در بازجویی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 313-333]

  • پرسشی‌ بله/ خیر کاربرد پرسشی‌ها در بازجویی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 313-333]

  • پرسشی‌ تأکیدی کاربرد پرسشی‌ها در بازجویی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 313-333]

  • پیش‌انگاره پیش انگاره و فراز و نشیب های آن در ترجمۀ دوبلۀ فیلم [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 161-180]

  • پیوستگی گفتمان تفاوت‌های جنسیتی در استفاده از گفتمان نماها در گفتمان روایی: مطالعه موردی کودکان فارسی‌زبان یازده ساله تهرانی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 141-172]

ت

  • تبلیغات بررسی شیوه‌های کاربرد به‌گویی درتبلیغات رسانه‌ای فارسی زبان درایران بر اساس رویکرد کرسپوفرناندز(۲۰۰۵ ) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 202-230]

  • تداخل بررسی عملکرد حافظه شنوایی کلامی و یادگیری در زنان و مردان فارسی‌زبان با استفاده از آزمون یادگیری شنوایی کلامی رِی (RAVLT) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 55-84]

  • ترجمه پیش انگاره و فراز و نشیب های آن در ترجمۀ دوبلۀ فیلم [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 161-180]

  • ترکیب چندمعنایی ترکیبات "چشم" در زبان فارسی: رویکرد صرف ساختی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 115-140]

  • تکلیف گروهی مقایسۀ سه نوع تکلیف در روش تکلیف‌محور و تأثیر آن در آموزش دستور زبان فارسی به‌غیر فارسی‌زبانان (انشای کوتاه، بازنویسی متن و بررسی اختلاف تصاویر) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]

  • تکلیف‌محور مقایسۀ سه نوع تکلیف در روش تکلیف‌محور و تأثیر آن در آموزش دستور زبان فارسی به‌غیر فارسی‌زبانان (انشای کوتاه، بازنویسی متن و بررسی اختلاف تصاویر) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]

ج

  • جمله بازتحلیلی نقشگرا از دوگان‌سازی واژبستی مفعول در فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 227-259]

  • جنس بررسی کنش گفتار «دروغ» و رابطه آن با متغیرهای سن، جنسیت، رشته تحصیلی، منطقه جغرافیایی و مذهب [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 85-110]

  • جنسیت تفاوت‌های جنسیتی در استفاده از گفتمان نماها در گفتمان روایی: مطالعه موردی کودکان فارسی‌زبان یازده ساله تهرانی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 141-172]

  • جنسیت رویکردی شناختی اجتماعی به چندمعنایی واژگانی مطالعۀ موردی: "تپل" [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 181-201]

چ

  • چپ‌نشانی بازتحلیلی نقشگرا از دوگان‌سازی واژبستی مفعول در فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 227-259]

  • چندمعنایی رویکردی شناختی اجتماعی به چندمعنایی واژگانی مطالعۀ موردی: "تپل" [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 181-201]

  • چندمعنایی ساختی چندمعنایی ترکیبات "چشم" در زبان فارسی: رویکرد صرف ساختی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 115-140]

ح

  • حافظه بررسی عملکرد حافظه شنوایی کلامی و یادگیری در زنان و مردان فارسی‌زبان با استفاده از آزمون یادگیری شنوایی کلامی رِی (RAVLT) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 55-84]

  • حافظه‌ی شنوایی کلامی بررسی عملکرد حافظه شنوایی کلامی و یادگیری در زنان و مردان فارسی‌زبان با استفاده از آزمون یادگیری شنوایی کلامی رِی (RAVLT) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 55-84]

  • حذف فرآیند حذف در زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 1-38]

خ

  • خطبه شِقشِقیّه تحلیل خطبه شِقشِقیّه با تکیه بر بافت‌شناسی اجتماعی- سیاسی، نظریه فراگفتمان و مبانی بلاغت [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 173-192]

د

  • دانش‌آموخته بررسی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان گروه‌ آموزشی زبان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 141-160]

  • دانشگاه فردوسی مشهد بررسی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان گروه‌ آموزشی زبان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 141-160]

  • دستور زبان مقایسۀ سه نوع تکلیف در روش تکلیف‌محور و تأثیر آن در آموزش دستور زبان فارسی به‌غیر فارسی‌زبانان (انشای کوتاه، بازنویسی متن و بررسی اختلاف تصاویر) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]

  • دوبله پیش انگاره و فراز و نشیب های آن در ترجمۀ دوبلۀ فیلم [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 161-180]

  • دوزبانگی بررسی علل رمزگردانی و انواع آن در بین دبیران مرد و زن دوزبانه ترکی آذری- فارسی زبان در شهر ارومیه [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 39-59]

ر

  • رسانه بررسی شیوه‌های کاربرد به‌گویی درتبلیغات رسانه‌ای فارسی زبان درایران بر اساس رویکرد کرسپوفرناندز(۲۰۰۵ ) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 202-230]

  • رشتة زبان‌شناسی بررسی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان گروه‌ آموزشی زبان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 141-160]

  • رمزگردانی بررسی علل رمزگردانی و انواع آن در بین دبیران مرد و زن دوزبانه ترکی آذری- فارسی زبان در شهر ارومیه [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 39-59]

  • رویداد حرکت بازنمایی شناختی رویداد حرکت در کردی کلهری [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 281-307]

  • رویکرد نقشی رده-شناختی نگرشی نقشی-رده شناختی به کارکرد ساخت های کامل در زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 111-139]

ز

  • زبان ترکی آذری بررسی علل رمزگردانی و انواع آن در بین دبیران مرد و زن دوزبانه ترکی آذری- فارسی زبان در شهر ارومیه [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 39-59]

  • زبان شناسی اجتماعی بررسی علل رمزگردانی و انواع آن در بین دبیران مرد و زن دوزبانه ترکی آذری- فارسی زبان در شهر ارومیه [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 39-59]

  • زبان‌شناسی شناختی بازنمایی شناختی رویداد حرکت در کردی کلهری [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 281-307]

  • زبان‌شناسی شناختی اجتماعی رویکردی شناختی اجتماعی به چندمعنایی واژگانی مطالعۀ موردی: "تپل" [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 181-201]

  • زبان‌فارسی بررسی شیوه‌های کاربرد به‌گویی درتبلیغات رسانه‌ای فارسی زبان درایران بر اساس رویکرد کرسپوفرناندز(۲۰۰۵ ) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 202-230]

  • زبان فارسی فرآیند حذف در زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 1-38]

  • زبان فارسی نگاه فرهنگ‌شناختی به کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: مطالعه‌ موردی کتاب‌های موسسه دهخدا [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 61-84]

  • زبان‌های دو قطبی بازنمایی شناختی رویداد حرکت در کردی کلهری [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 281-307]

  • زمان نگرشی نقشی-رده شناختی به کارکرد ساخت های کامل در زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 111-139]

س

  • ساخت های کامل نگرشی نقشی-رده شناختی به کارکرد ساخت های کامل در زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 111-139]

  • سن رویکردی شناختی اجتماعی به چندمعنایی واژگانی مطالعۀ موردی: "تپل" [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 181-201]

  • سنجش ارتباطی بررسی بخش گوش کردن در آزمون بسندگی زبان فارسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 25-54]

ش

  • شیوۀ ترجمه پیش انگاره و فراز و نشیب های آن در ترجمۀ دوبلۀ فیلم [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 161-180]

ص

  • صرف ساختی چندمعنایی ترکیبات "چشم" در زبان فارسی: رویکرد صرف ساختی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 115-140]

ط

  • طرح‌واره‌ی ساختی چندمعنایی ترکیبات "چشم" در زبان فارسی: رویکرد صرف ساختی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 115-140]

ع

  • عبارات معترضه بررسی عبارات معترضۀ (و) در زبان فارسی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 255-280]

  • عبارات معترضۀ «و» بررسی عبارات معترضۀ (و) در زبان فارسی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 255-280]

ف

  • فرایند آوایی کارکرد ارتباطی تغییرات آوایی نام‌های کوچک قرضی دوجزئی در گونه ترکی اسفیدانی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 261-284]

ق

  • قالب فرهنگی بررسی انگیزة باهم آیی واژگانی بر پایه معناشناسی قالبی: نمونة موردی "دست" [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 193-225]

ک

  • کاربردشناسی پیش انگاره و فراز و نشیب های آن در ترجمۀ دوبلۀ فیلم [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 161-180]

  • کارکرد نگرشی نقشی-رده شناختی به کارکرد ساخت های کامل در زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 111-139]

  • کارکرد ارتباطی کارکرد ارتباطی تغییرات آوایی نام‌های کوچک قرضی دوجزئی در گونه ترکی اسفیدانی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 261-284]

  • کردی کلهری بازنمایی شناختی رویداد حرکت در کردی کلهری [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 281-307]

  • کرسپوفرناندز بررسی شیوه‌های کاربرد به‌گویی درتبلیغات رسانه‌ای فارسی زبان درایران بر اساس رویکرد کرسپوفرناندز(۲۰۰۵ ) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 202-230]

  • کنش گفتار دروغ بررسی کنش گفتار «دروغ» و رابطه آن با متغیرهای سن، جنسیت، رشته تحصیلی، منطقه جغرافیایی و مذهب [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 85-110]

  • کودک فارسی‎زبان تفاوت‌های جنسیتی در استفاده از گفتمان نماها در گفتمان روایی: مطالعه موردی کودکان فارسی‌زبان یازده ساله تهرانی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 141-172]

گ

  • گزاره‌های تک‌مفعولی گسترش‌پذیری واژه‌بست‌های مطابقه در گزاره‌های تک‌مفعولی کُردی اردلانی (نظریّۀ فاز) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 231-254]

  • گسترش‌پذیری واژه‌بست گسترش‌پذیری واژه‌بست‌های مطابقه در گزاره‌های تک‌مفعولی کُردی اردلانی (نظریّۀ فاز) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 231-254]

  • گفتمان روایی تفاوت‌های جنسیتی در استفاده از گفتمان نماها در گفتمان روایی: مطالعه موردی کودکان فارسی‌زبان یازده ساله تهرانی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 141-172]

  • گونه ترکی اسفیدانی کارکرد ارتباطی تغییرات آوایی نام‌های کوچک قرضی دوجزئی در گونه ترکی اسفیدانی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 261-284]

  • گونه‌های گفتاری زبان فارسی انسدادچاکنایی در گونه‌های زبان فارسی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 85-113]

م

  • مبانی بلاغت تحلیل خطبه شِقشِقیّه با تکیه بر بافت‌شناسی اجتماعی- سیاسی، نظریه فراگفتمان و مبانی بلاغت [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 173-192]

  • متغیرهای اجتماعی رویکردی شناختی اجتماعی به چندمعنایی واژگانی مطالعۀ موردی: "تپل" [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 181-201]

  • مجاز بررسی انگیزة باهم آیی واژگانی بر پایه معناشناسی قالبی: نمونة موردی "دست" [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 193-225]

  • مدل راش بررسی بخش گوش کردن در آزمون بسندگی زبان فارسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 25-54]

  • مذهب بررسی کنش گفتار «دروغ» و رابطه آن با متغیرهای سن، جنسیت، رشته تحصیلی، منطقه جغرافیایی و مذهب [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 85-110]

  • مضاعف‌سازی بازتحلیلی نقشگرا از دوگان‌سازی واژبستی مفعول در فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 227-259]

  • مطابقه گسترش‌پذیری واژه‌بست‌های مطابقه در گزاره‌های تک‌مفعولی کُردی اردلانی (نظریّۀ فاز) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 231-254]

  • معنا رویکردی شناختی اجتماعی به چندمعنایی واژگانی مطالعۀ موردی: "تپل" [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 181-201]

  • معناشناسی قالبی بررسی انگیزة باهم آیی واژگانی بر پایه معناشناسی قالبی: نمونة موردی "دست" [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 193-225]

  • مفعول بازتحلیلی نقشگرا از دوگان‌سازی واژبستی مفعول در فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 227-259]

  • مقولة واژگانی فرآیند حذف در زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 1-38]

  • منطقه جغرافیایی بررسی کنش گفتار «دروغ» و رابطه آن با متغیرهای سن، جنسیت، رشته تحصیلی، منطقه جغرافیایی و مذهب [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 85-110]

  • مهارت گوش‌کردن بررسی بخش گوش کردن در آزمون بسندگی زبان فارسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 25-54]

ن

  • نام‌اندام چندمعنایی ترکیبات "چشم" در زبان فارسی: رویکرد صرف ساختی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 115-140]

  • نام کوچک قرضی دوجزئی کارکرد ارتباطی تغییرات آوایی نام‌های کوچک قرضی دوجزئی در گونه ترکی اسفیدانی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 261-284]

  • نشانه‌شناسی فرهنگی نگاه فرهنگ‌شناختی به کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: مطالعه‌ موردی کتاب‌های موسسه دهخدا [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 61-84]

  • نظریة بهینگی فرآیند حذف در زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 1-38]

  • نظریه فراگفتمان تحلیل خطبه شِقشِقیّه با تکیه بر بافت‌شناسی اجتماعی- سیاسی، نظریه فراگفتمان و مبانی بلاغت [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 173-192]

  • نظریّه‌ی بهینگی انسدادچاکنایی در گونه‌های زبان فارسی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 85-113]

  • نظریّۀ فاز گسترش‌پذیری واژه‌بست‌های مطابقه در گزاره‌های تک‌مفعولی کُردی اردلانی (نظریّۀ فاز) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 231-254]

  • نقش‌نماهای گفتمان بررسی عبارات معترضۀ (و) در زبان فارسی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 255-280]

  • نقش‎نمای گفتمان تفاوت‌های جنسیتی در استفاده از گفتمان نماها در گفتمان روایی: مطالعه موردی کودکان فارسی‌زبان یازده ساله تهرانی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 141-172]

  • نقش‌نمای گفتمان «و» بررسی عبارات معترضۀ (و) در زبان فارسی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 255-280]

  • نمود نگرشی نقشی-رده شناختی به کارکرد ساخت های کامل در زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 111-139]

و

  • واج‌شناسی آزمایشگاهی انسدادچاکنایی در گونه‌های زبان فارسی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 85-113]

  • واژه‌بست بازتحلیلی نقشگرا از دوگان‌سازی واژبستی مفعول در فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 227-259]

  • واک‌سازی انسدادچاکنایی در گونه‌های زبان فارسی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 85-113]

  • وضعیت اشتغال بررسی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان گروه‌ آموزشی زبان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 141-160]

ه

  • هجا فرآیند حذف در زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 1-38]

  • همبستگی بررسی کنش گفتار «دروغ» و رابطه آن با متغیرهای سن، جنسیت، رشته تحصیلی، منطقه جغرافیایی و مذهب [دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 85-110]

  • همخوان انسدادی چاکنایی انسدادچاکنایی در گونه‌های زبان فارسی [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 85-113]

ی

  • یادگیری بررسی عملکرد حافظه شنوایی کلامی و یادگیری در زنان و مردان فارسی‌زبان با استفاده از آزمون یادگیری شنوایی کلامی رِی (RAVLT) [دوره 11، شماره 2، 1398، صفحه 55-84]